2018/09/27

Придорожній пил дуже небезпечний для здоров'я

Всім відомо, що автомобілі сприяють забрудненню повітря, а левова частка всіх токсичних викидів припадає на транспортні вихлопи. 






Проблема настільки актуальна і гостра, що вчені і екологи приділяють їй підвищену увагу. Університет Пенсільванії виявив ще одного істотного винуватця забруднення.

В атмосферу крім вихлопних газів потрапляють крихітні частинки шин, гальмівних колодок і дорожніх матеріалів, які піднімаються в повітря від руху автомобілів. Якщо траси завантажені, на них багато автомобілів і вантажівок, то пил з доріг піднімається вгору і вітром розноситься на кілометри по окрузі, а люди потім нею дихають. Тому важливо зрозуміти, що діється на дорогах, і зрозуміти потенційні наслідки дорожнього пилу на здоров'я людини. Тим більше забруднення навколишнього середовища, що виникає через зношування шин і гальм, не так уже й глибоко вивчено у порівнянні з «вихлопною» проблемою, де реально відзначаються зрушення у вирішенні питання.

Щоб пролити світло на вміст пилу, пов'язаної з рухом, і умови, що впливають на її концентрацію, фахівці американського університету об'єдналися з німецькими колегами з Федерального інституту досліджень автомобільних доріг, німецької метеорологічної служби і університету Фрайбурга.

У 2017 році вони опублікували результати робіт з відбору проб, які проводилися протягом всього року уздовж доріг в Німеччині: ділянки з високою завантаженістю порівнювалися з тихими дорогами і дорогами в сільській місцевості.

Виявилося, що джерело 90% частинок пилу на узбіччі - це наслідки інтенсивного автомобільного руху. На трасах з повільним рухом було виявлено меншу кількість частинок від зносу гальмівних колодок, але зате більше від зносу шин. На ділянках, де транспорт частіше зупиняється, знайдено більшу кількість частинок від гальмівних механізмів. Закономірно, що суха і тепла погода сприяла ще більш високій концентрації шкідливих речовин. Також вже виявлені сумні наслідки дорожнього забруднення: майже 30% мікропластику, що потрапляє в океани, класифікують як частки шин. Великі частинки дорожнього пилу більше 10 мкм (діаметр волоса людини - 75 мкм) можуть небезпечно накопичуватися в водоймах і грунті, в сільськогосподарських культурах.

Негативна проблема криється ще в тому, що виробники шин і гальмівних колодок не розкривають склад продукції, хоча відомо, що деякі з них використовують цинк, свинець, сурму, силікати, кадмій і азбест. Ці речовини можуть становити загрозу для здоров'я, якщо вони потрапляють в атмосферу, в тому числі при спалюванні. Щоб зменшити забруднення навколишнього середовища, вчені пропонують відрегулювати трафік руху, в першу чергу, це стосується гальмівного шляху у світлофорів і різких поворотів трас.
Джерело

Немає коментарів: