2017/07/21

Як виховати мільярдера: секрети Мей Маск

"Мої діти знають мене як людину, яка дуже багато працювала. Вони і самі трудоголіки ", - говорить Мей Маск.





У свої 68 років мама одного з найвідоміших людей на планеті Ілона Маска - Мей Маск більш затребувана, ніж деякі молоді моделі, пише русеврей. Але її головне досягнення - успішні діти, кожним з яких вона дуже пишається.

Ілон Маск - один з найуспішніших винахідників та інженерів сучасності. Він - засновник компаній PayPal, SpaceX, головний ідейний натхненник Tesla. У рейтингу мільярдерів журналу Forbes в 2016 році його статки оцінювалися в $ 10,7 млрд. Багато в чому на його успіх у кар'єрі вплинула його мама - відома модель і дієтолог Мей Маск.


Хоч вона і каже, що ніколи не допомагала Ілону, що він всього добився сам, вона, звичайно, лукавить, оскільки саме її виховання вплинуло на  мислення майбутнього мільярдера.

Мей Маск - 68 років. Вона до цих пір знімається в рекламних кампаніях великих брендів, веде активне світське життя, а також виступає з лекціями про здорове харчування по всьому світу. А ще саме вона - мати трьох дітей і бабуся десяти онуків. Крім Ілона, у неї є син Кімбал, який володіє мережею ресторанів The Kitchen, і дочка Тоска - голлівудський режисер і продюсер. Здається, що успіх - це щось само собою зрозуміле для Мей і її дітей, але дорога до нього була тернистою.

Кар'єру моделі Мей почала в 15 років, і з тих пір вона не припиняла працювати. Мей всюди носила з собою книги і зберегла звичку постійно читати - навіть на велосипеді під час тренування.

У 1989 році разом з дітьми вона перебралася з ПАР в Канаду, в Торонто. Щоб якось зводити кінці з кінцями, Мей працювала одночасно на п'яти роботах. Вона влаштувалася в Університет Торонто, щоб діти навчалися безкоштовно, вела модельні курси і майстер-класи зі здорового харчування, а також працювала дієтологом. Діти теж не байдикували: Тоска після школи підробляла в магазині, а Ілону мати допомогла влаштуватися в Microsoft, де працював чоловік її колеги.

І ось, що Мей Маск каже про виховання талановитих дітей:

"Перше, що ми зробили, коли я отримала зарплату, - це купили килим на підлогу, щоб сидіти на ньому. Жодних меблів у нас не було, - розповідає Мей. - А з наступної купили Ілону комп'ютер. Так що він сидів за комп'ютером прямо на підлозі ".

"Мої діти знають мене як людину, який дуже багато працювала. Вони і самі трудоголіки ", - говорить Маск.

"Я ніколи не допомагала моїм дітям. Я занадто багато і тяжко працювала, вони всього досягли самі ".

У 1995 році Ілон і Кімбал запустили софтверну компанію Zip2. Мей підтримувала бажання синів стати успішними підприємцями. Вона намагалася допомогти їм з бізнесом, в тому числі допомагала складати бізнес-план, а одного разу навіть робила разом з ними презентацію для інвесторів до другої години ночі.

"Ми так втомилися в той день, що коли пішли потім в кращий ресторан в Пало-Альто, я сказала:" Це останній раз, коли я плачу за нашу вечерю ". C тих пір я дійсно жодного разу не платила за них ".

У 1996-му Маск вклала всі свої заощадження - $ 10 000 - в компанію синів Zip2, щоб вони могли оплатити оренду офісу та інші необхідні речі. У 1999-му компанію купив виробник софта Compaq за $ 307 млн, Ілон заробив $ 22 млн. Мей жартує, що це була її найкраща інвестиція.

Діти Маск домоглися багато чого. Кімбал розвиває вісім ресторанів The Kitchen, крім того, він в раді директорів компаній Tesla Motors, SpaceX і мережі закусочних Chipotle Mexican Grill. Він запустив проект "Навчальні сади" Learning Gardens в 200 школах для бідних в США, там діти можуть вирощувати фрукти і овочі і забирати їх додому. Тоска знімає фільм, який скоро повинен з'явитися на екранах. Ну а Ілон Маск відомий як успішний інженер, підприємець, винахідник і інвестор.

Про свого сина, який робить революцію в світі технологій, Мей говорить так:

"Я була ботаніком, а Ілон - суперботанік. Я йому якось сказала, що в моєму класі не було нікого, хто знав математику краще за мене. А він засміявся, бо він знав математику ще краще, ніж я ".

Найбільше вона хотіла, щоб її діти навчилися наполегливо працювати, адже робота, на її думку, робить людину щасливою і не дає старіти.

Немає коментарів: