2017/07/06

Як Стів Джобс: 5 причин носити одне і те ж кожен день

Письменник і відомий мінімаліст Джошуа Бекер про те, що ви отримаєте, якщо вирішите відмовитися від зайвих речей.




Кілька років тому я почав свідомо надягати кожен день одне і те ж - темно-сірі футболки і штани кольору хакі. Спочатку я планував це як тижневий експеримент: хотів подивитися, що скажуть люди і що мені дасть цей новий досвід.

Кожен день я чекав, коли ж мені, нарешті, заявлять: «Досить, Джошуа! Чому ти знову в цьому?». Може бути не скажуть вголос, але вже точно подумають.

Соціальні норми і звички сильно впливають на наші покупки, в тому числі на мої. Бренди активно пропонують сезонні колекції одягу та аксесуарів, щоб постійно оновлювати асортимент. Буквально через тиждень магазин, в який ви заходили сьогодні, зміниться до невпізнання. Вміст вашого гардеробу може з таким же успіхом змінюватися щомісяця, сезон, рік.
Через норми, прийняті в сучасному суспільстві, мені здавалося, що всі дивляться на мене косо і осудливо.

Однак за тиждень мого експерименту ніхто нічого не висловив. І це мовчання мене звільнило.
Насправді, більшість людей занадто стурбовані власним зовнішнім виглядом, щоб помітити недоліки вашого - прекрасний приклад того, що соціальні психологи називають «ефектом прожектора». Ці соціальні норми можна і потрібно порушувати - так ви позбавитеся від нав'язаних стереотипів.
Якщо ви роздумуєте про те, щоб розчистити гардероб, вибрати універсальну форму одягу або просто споживати менше, але сумніваєтеся, то ось п'ять причин наслідувати мій приклад:

1. Легкість прийняття рішень
Навіть уві сні ми не перестаємо думати про те, що робити далі. Цей процес виснажує нас. Рішення, які тягнуть серйозніші наслідки, вимагають більше енергії. Втомившись від постійного тиску, люди роблять необдумані вчинки. Надмірне споживання стає все більш поширеним на тлі втоми. Хоча це може здатися дрібницею, вибір більш універсального і однорідного одягу може полегшити вам життя.

2. Персональний образ
Оскільки я схиляюся до мінімалізму, то почав шукати універсальну основу. Я носив одне і те ж протягом тижня, щоб себе перевірити. Чи буде мені нудно? Чи справді цей одяг добре на мені сидить? Ще я зрозумів, який одяг мені особливо подобається. Пошук свого стилю може зайняти деякий час, але супутнє відчуття впевненості і комфорту підіймає бойовий дух.

3. Нічого зайвого
Мінімалізм допомагає зосередитися на головному, обходячи зайве. Цей принцип працює в різних ситуаціях, і особливо в виборі одягу. Протягом багатьох років я активно практикував цю філософію, уникаючи захаращення. Поступово я зосередився на найважливішому. Моя шафа став меншою і охайнішою, ніж будь-коли. Пошук відповіді на питання «що сьогодні одягнути?» більше не забирає часу.

4. Ставка на якість
Я ціную своїх друзів найбільше на світі. Само собою зрозуміло, вибираючи їх, я вважатиму за краще якість, а не кількість. Застосовуючи той же принцип при виборі одягу, ви зможете виділити свої улюблені речі. Коли ви йдете за обновками, уявіть їх в своїй шафі через кілька років. Чи будуть вони вам все ще подобатися? За модою складно погнатися, зате на ній можна розоритися. Замість цього придивіться до якісних товарів, які прослужать роки, і, можливо, до брендів, які закликають подумати про переробку старого одягу до покупки нового.

5. Менше прання і більше вільного часу
Через тиждень я кинув свою сорочку і джинси в пральну машину. Менше споживання - менше клопоту. У мене з'явилася можливість зосередитися на найголовнішому: часу зі своєю сім'єю.
Замість того, щоб прати, сушити і складати одяг по півдня, я тепер міг грати, читати і слухати. Безліч відомих і успішних людей тримають в шафі мінімум речей - і на те є вагомі причини.

Стів Джобс знакова фігура в цьому плані. На презентаціях, конференціях та інших заходах він з'являвся в беззмінній чорній водолазці, синіх джинсах і круглих окулярах.


Він був успішний не тому, що носив одне і те ж - але завдяки цьому у виключно зайнятої людини ставало однією проблемою менше.
Одягаючи одне і те ж кожен день, ви зрозумієте, що для вас важливо. І відповіддю буде не одяг.
Джерело: Фокус

Немає коментарів: